Vacature Lid Cliëntenraad Sociale dienst Venlo

Vacature: download hier de pdf.

U bent cliënt / uitkeringsgerechtigde van de gemeente Venlo, afdeling Sociaal domein en wilt opkomen voor de belangen van de uitkeringsgerechtigden. Als Cliëntenraad Sociale dienst zijn wij op zoek naar nieuwe leden en nodigen wij u uit om uw belangstelling voor het lidmaatschap kenbaar te maken.

Wat doet de Cliëntenraad?

De Cliëntenraad geeft advies aan de afdeling Sociaal domein over alle onderwerpen die met uitkeringsgerechtigden te maken hebben, gevraagd en ongevraagd. Hiermee oefent de Cliëntenraad invloed uit op de kwaliteit van dienstverlening en op de uitvoering van de sociale wet- en regelgeving.

De Cliëntenraad is nu op zoek naar nieuwe leden. Het lidmaatschap is vrijwilligerswerk.

Wij vragen van u:

  • U voelt zich verbonden met cliënten / uitkeringsgerechtigden.
  • U kunt werken in teamverband.
  • U wilt enkele dagdelen per maand investeren.
  • U bent in het bezit van of heeft toegang tot een PC met e-mailadres.

Wij bieden:

  • De mogelijkheid u in te zetten voor de verbetering van de situatie van uitkeringsgerechtigden.
  • De mogelijkheid werkervaring op te doen en eventueel cursussen te volgen.
  • Vergoedingen voor deelname en voor gemaakte onkosten. De vergoedingen hebben geen gevolgen voor de uitkering.

Wat gaat u doen:

  • U neemt actief deel aan de maandelijkse vergadering van de Cliëntenraad.
  • U neemt actief deel aan (een van) de werkgroepen binnen de Cliëntenraad.
  • U neemt deel aan activiteiten, zoals inloopmiddagen en contacten met de achterban, ten behoeve van de uitkeringsgerechtigden.
  • U werkt mee aan het uitbrengen van adviezen.

Wilt u meer informatie?

Neem dan contact op met de heer Henk van den Heuvel, voorzitter Cliëntenraad Sociale dienst Venlo. Telefoonnummer: 06 – 57541331  E-mailadres: clientenraadvenlo@gmail.com

Wilt u reageren?

Stuur dan uw reactie met motivatie en een kort cv per e-mail naar: Henk van den Heuvel, voorzitter Cliëntenraad Sociale dienst Venlo. E-mailadres: clientenraadvenlo@gmail.com  

U kunt reageren t/m donderdag 14 november 2024.

Kijk voor meer informatie over de Cliëntenraad op onze website www.clientenraadvenlo.nl 

Oktober 2024

Voorzieningenwijzer “Dat Geldt Voor Mij”

Sinds jaar en dag zetten we op deze website een Inkomenskaart. De Hulpdienst SP Venlo heeft er ook een voor dit jaar (2024) uitgebracht. Maar… dit jaar is er vanuit de gemeente iets nieuws: een website waarin je je situatie kunt aangeven, en dan rolt eruit waar jij recht op heb. Liever een persoonlijk adviesgesprek? Dat is ook mogelijk!

Lees er alles over in deze flyer.

Wat geldt voor jou? Kom het snel te weten en surf naar www.datgeldtvoormij.nl.

Liever een persoonlijk adviesgesprek? Neem contact op met Humanitas via telefoonnummer 0623602863

Open Inloop 23 oktober 2024

Woensdag 23 oktober 2024 staan we weer voor u klaar voor alle vragen over uw uitkering.

Elke woensdag van 13:30 tot 15:30 uur bent u van harte welkom op ons oude adres: Begijnengang 17 bij stichting ’t Groenewold (tegenover de bibliotheek).

Wij verheugen ons op uw komst!

Uitnodiging Kom op de Soep

Bindkracht Venlo, Incluzio Sociale Basis, en enkele andere organisaties nodigen senioren van Venlo-Centrum uit:

Vindt u het leuk om op zondagmiddag andere bewoners uit Venlo-Centrum te ontmoeten? Onder het genot van een gratis kopje soep, kan dat. Van harte welkom!

WAAR: Stadsherberg Ald Weishoes, Knibbelzaaltje, Grote Kerkstraat 31

WANNEER: 5 mei,
2, 16, 30 juni
14, 28 juli
11, 25 augustus 2024

8, 22 september 2024
6, 20 oktober
3, 17 november
1, 15, 29 december

Soep is gratis, voor koffie / thee wordt een kleine bijdrage gevraagd.

Download hier de flyer Kom op de Soep september-december 2024

Disclaimer

Deze website is met de grootst mogelijke zorgvuldigheid samengesteld.
Echter, Cliëntenraad Sociale dienst Venlo is niet aansprakelijk voor enige directe of indirecte schade die zou kunnen ontstaan door het gebruik van de hierin aangeboden informatie.

Aan de inhoud van deze website kunnen op geen enkele wijze rechten worden ontleend of aanspraken worden gemaakt.

Deel je ervaringen met ons

Wij hebben jullie hulp nodig. Onze cliëntenraad wil in kaart brengen wat speelt bij onze achterban. Maak je gebruik van een uitkering in het kader van de Participatiewet, dan zijn wij benieuwd naar jouw verhaal!

Deel je ervaringen, door deze op te schrijven en als mail te versturen naar clientenraadvenlo@gmail.com (Schrijf geen persoonlijke informatie op zoals je naam, adres of cliëntnummer). Daarmee krijgen wij een beter beeld van de werkelijkheid waar jij mee te maken hebt, en kunnen wij als cliëntenraad onze (belangenbehartigende) taak beter uitvoeren.

Je verhaal is alleen zichtbaar voor de leden van de cliëntenraad en verder geheel anoniem en wordt dus ook niet gedeeld met de Gemeente Venlo.

Heb je bijvoorbeeld om hulp gevraagd omdat je schulden hebt, bijzondere bijstand aangevraagd, je wilt werken maar het lukt door omstandigheden niet of vind je de brieven van de gemeente te ingewikkeld? Wij zijn geïnteresseerd, zowel in negatieve als positieve ervaringen.

Doe mee en vertel ons jouw verhaal!

Rode Kruis Boodschappenkaart

Heeft u al gehoord van de Rode Kruis Boodschappenkaart? Wij van de Cliëntenraad zijn op onderzoek uit geweest en ontdekten: dit is een initiatief dat mensen helpt met een kleine portemonnee. Preciezer: kinderen van minima. U kent het misschien beter onder de naam “Programma Schoolmaaltijden”.

Bekijk hier een filmpje voor meer informatie: https://schoolmaaltijden.nl/boodschappenkaart/

Dit filmpje vertelt ons: Elke dag genoeg groente fruit vlees en melkproducten eten is belangrijk voor kinderen en jongeren. Maar dat kost veel geld. Misschien is er thuis niet altijd genoeg geld. Het programma Schoolmaaltijden kan dan helpen. Als de school van uw kind meedoet met dit programma zijn er mogelijkheden.

De school van uw kind werkt dan samen met Rode Kruis om ouders een boodschappenkaart te kunnen geven. Dat is een betaalkaart
waar geld op komt te staan waarmee u extra eten en drinken voor uw kind of kinderen kunt kopen. Twee keer per maand wordt er geld op de kaart gezet.

U kunt uw kind alleen aanmelden als de middelbare school of basisschool van uw kind meedoet met het programma Schoolmaaltijden.

Meer informatie: https://schoolmaaltijden.nl/ouders-boodschappenkaarten/